Ciasto francuskie (ekspresowe).


     Jestem zachwycona tym przepisem! Ciasto jest idealne: maślane, pachnące i naprawdę się listkuje!!! A do tego jest banalnie proste w przygotowaniu. Zawsze kupowałam gotowe ciasto francuskie i pomimo jego wysokiej ceny składniki do niego użyte nie są najwyższej jakości i odkąd przeczytałam skład takiego ciasta zrezygnowałam z jego kupowania. Oryginalne przepisy są fajne, ale odstrasza mnie długość wykonywania tego ciasta. Gdy dostałam ten przepis nie miałam wątpliwości, że muszę go wypróbować i to szybko. Robienie ciasta francuskiego według tego przepisu jest przyjemne i proste, jedyny minus to 30 minutowe (ewentualnie godzinne) chłodzenie, ale w tym czasie przygotowywałam farsz do mojej tarty z fasolką szparagową :) Wszystko szło mi pięknie i gładko, do czasu gdy nie włożyłam ciasta do piekarnika, wtedy to zaczęłam się obawiać, że pewnie nic z tego nie wyjdzie. Nawet odkroiłam kawałek spodu, posypałam cukrem i włożyłam obok tarty w piekarniku, a po kilku minutach już się do mnie apetycznie rumieniło. Pełna lęku wyjęłam ciasteczko z piekarnika i aż mnie zatkało! Ciasto pięknie się upiekło, ale co ważniejsze, listkowało się! Tarta wyszła pyszna i chrupiąca! Jeszcze raz powtórzę: jestem zachwycona tym przepisem!!! To co, macie ochotę poznać przepis na ciasto francuskie gotowe w 40 minut (czas łącznie z chłodzeniem)? Zapraszam!!!


Składniki na ciasto francuskie (ekspresowe):
1 szklanka mąki pszennej (u mnie tortowa, dobrej jakości)
1/4 łyżeczka soli
150 g zimnego masła
80 ml zimnej wody

     Mąkę, sól i masło wkładamy do miski i szybko miksujemy, po około 1-2 minutach powinniśmy otrzymać coś na wzór kruszonki, wtedy odkładamy mikser wlewamy wodę i szybko zagniatamy gładkie ciasto. Przekładamy na stolnicę oprószoną mąką


i wałkujemy na 1 cm owalny placek.


Następnie jeden brzeg składamy do środka,


drugi brzeg składamy do środka, tworząc tzw. kopertę.


Następnie ciasto wałkujemy na owalny placek o grubości 1 cm


i znowu składamy ciasto jak wyżej. W sumie ciasto składamy 7 razy nie dłużej i nie krócej. Gotowe ciasto zawijamy w folię spożywczą i chłodzimy nie krócej niż 60 minut w lodówce (ja w zamrażarce przez 30 minut).
     Gotowe ciasto wystarczy na 1 spód do tarty lub na dużo mniejszych ciasteczek, kopert, rogali itp.  Polecam!!!


Komentarze

  1. Sama nigdy nie robiłam, na razie lekko się boję robić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ w tym przepisie nie ma żadnej filozofii, spróbuj!

      Usuń
    2. Jest napisane zimnego masła? Chodzi o takie prosto z lodowki? Kroszonke zazwyczaj robiłam z miękkiego. Wczoraj w sklepie kupiłam 3 francuskie ciasta a tu taki prosty przepis 😂

      Usuń
  2. Agnieszko z chęcią spróbuję :-) uwielbiam ciasto francuskie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :) Bardzo się cieszę Marzenko! Pozdrawiam!!!

      Usuń
  3. uwielbiam ciasto francuskie, wypróbuję przepis :) takie złożone w koperte wsadzamy do lodówki, tak? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Kasiu!!! 7 razy składamy i wałkujemy, a na końcu do lodówki :)

      Usuń
  4. Muszę w końcu zrobić, skoro to takie proste;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten przepis jest uproszczony, polecam!

      Usuń
    2. Ja również muszę spróbować bardzo mnie interesuje.

      Usuń
  5. Super! A ja zawsze kupuję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zawsze kupowałam, ale ten przepis jest tak prosty, że warto spróbować :)

      Usuń
  6. Bardzo fajny przepis, jestem ciekawa czy wyjdzie lepsze od kupnego - chętnie wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo zapisuję ten przepis! to jedno z moich kulinarnych wyzwań :-)))

    OdpowiedzUsuń
  8. przepis zapisuję, muszę zrobić takie ciasto :) napewo jest super :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli odkryłaś przepis na ekspresowe ciasto francuskie, to masz ode mnie kulinarnego nobla. Wykorzystam przepis i sprawdzę przy najbliżej okazji :D

    OdpowiedzUsuń
  10. A może by tak z jedno zdjęcie po upieczeniu, bo nie widać jak się listkuje.. 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za sugestię 😉 Przy najbliższej okazji zrobię fotkę upieczonego ciasta. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  11. Masło, czy może być też margaryna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masło ma lepszy smak, ale można wymieszać 75 g masła i 75 g margaryny.

      Usuń
  12. Jutro wypróbuję bo jeszcze nigdy sama nie upiekłam ciasta francuskiego.Dziękuję za przepis.Bardzo fajna ta aplikacja,dopiero dziś mi ją córka pokazała,bede korzystała.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy można zrobić ciasto dzień wcześniej i będzie nadal dobre i czy można go chłodzić dużej niż 60 min?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że będzie dobre. Można je chłodzić dłużej niż 60 minut.

      Usuń
  14. Spróbuję zrobić co swoje to swoje dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję za przepis. Nigdy nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaintrygował mnie Twój przepis. Robię sama ciasto francuskie, ale z mąki krupczatki...i w tej długiej wersji (zajmuje mi to ok. 12 godzin). Bardzo chętnie wypróbuję Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobiłam, jest super. Polecam przepis wszystkim, którzy nigdy nie robili francuskiego ciasta i myślą, że to coś bardzo trudnego

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz