Grecki deser.


     Grecja to dla mnie smak słodkich brzoskwiń, arbuzów, mrożonej kawy i pysznej kuchni. Za każdym razem wracałam z mnóstwem wspomnień, kilkoma słoiczkami kandyzowanych owoców w syropie i miodu z orzechami włoskimi. Ten deser powstał w chwili nostalgii i tęsknoty za upałem, słońcem, latem... za niezapomnianym urlopem. Jeśli ma ktoś ochotę to zapraszam :D


Składniki na grecki deser na 2 porcje:
300 g jogurtu naturalnego, może być typu greckiego
2-3 łyżki orzechów włoskich
2-3 łyżki miodu

     Orzechy prażymy około 2 minuty na rozgrzanej, suchej patelni. Miód jeśli jest scukrzony przekładamy do rondelka i podgrzewamy na wolnym ogniu, aż będzie płynny, dodajemy jeszcze ciepłe orzechy i dokładnie mieszamy. Do szklaneczek wykładamy jogurt, a wierzch dekorujemy przestudzonym miodem i orzechami. Gotowe! Podajemy zaraz po przygotowaniu. 





Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Ja zawsze lubiłam jogurt naturalny z łyżeczką miodu, a dodatek prażonych orzechów podkręca smak ;)

      Usuń
  2. takie proste a takie smaczne :) właśnie wcinam, super przekąska

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię ten prosty deser na śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam połączenie orzechów miodu i neutralnego jogurtu, coś wspaniałego, jak cała kuchnia grecka :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście, że mam ochotę! Na pewno cudownie smakuje, bo smaki się w nim przenikają...

    OdpowiedzUsuń
  6. Miód tolerujemy tylko w małych ilościach, więc zamiast niego najchętniej dodałybyśmy mus jabłkowo-gruszkowy :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Super deserek, taki szybki w przygotowaniu, ja mam dzisiaj ochotę na koktajl truskawkowy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mniam, robiłam kilka dni temu. Pozdrawiam Cię Marzenko cieplutko!!!

      Usuń
  8. Fajny deserek z miodem i orzechami, rarytas dla łasuchów :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) Miód w połączeniu z kwaskowym jogurtem to moje ulubione połączenie (jogurtowe), a dodatek prażonych, chrupiących orzechów to już w ogóle bajka!
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Prześlij komentarz