Jabłecznik na biszkopcie z budyniem i kokosem.


          Dzisiaj przepis z mojego starego zeszytu, a mianowicie przepis na jabłecznik na biszkopcie z budyniem i masa kokosową. Pyszny! Puszysty biszkopt, orzeźwiające owoce, kremowy budyń i słodka masa kokosowa idealnie się ze sobą łączą, a smaki harmonijnie ze sobą współgrają. Polecam na większe bądź mniejsze uroczystości lub do popołudniowej kawy!


Składniki na jabłecznik na biszkopcie z budyniem i kokosem na formę o wymiarach 28x40 cm:

BISZKOPT:
5 jajek
szczypta soli
1 szklanka cukru pudru
1 szklanka mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
     Białka ubijamy z solą na sztywną pianę, a następnie ciągle miksując dodajemy po 1 łyżce przesianego cukru pudru i po 1 żółtku. Do puszystej masy dodajemy przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i delikatnie mieszamy mątewką lub łyżką. Ciasto przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 175 stopni C na złoto około 15 minut (przed wyjęciem sprawdzamy patyczkiem). Upieczone ciasto wyjmujemy z piekarnika, studzimy.

MASA JABŁKOWO-BUDYNIOWA:
600 g jabłek
1 litr wody
2 budynie śmietankowe z cukrem
     Jabłka obieramy, wycinamy gniazda nasienne, kroimy w mniejsze kawałki, zalewamy wodą i gotujemy na wolnym ogniu, aż jabłka zmiękną, czyli około 5 minut. Po tym czasie odcedzamy jabłka, zachowując jednocześnie i jabłka i wodę. Jabłka rozkładamy na biszkopcie (ja je zawsze rozgniatam widelcem), na wodzie gotujemy budynie (instrukcja na opakowaniu, tyle tylko, że zamiast mleka używamy wodę, w której gotowały się jabłka) i gorący wylewamy na jabłka, studzimy.

MASA KOKOSOWA:
250 g margaryny
6 łyżek mleka
1 szklanka cukru
200 g wiórków kokosowych
     Margarynę rozpuszczamy z mlekiem, dodajemy cukier i zagotowujemy często mieszając. Gotujemy 5 minut, po tym czasie dodajemy wiórki i jeszcze chwilę smażymy. Gotową masę rozkładamy na chłodnym budyniu, chłodzimy. Przechowujemy w lodówce. 








Komentarze

  1. Twój jabłecznik jest mega rozpustny!
    Poproszę choć okruszek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;p Za tak miły komentarz należy Ci się duży kawałek! Już kroję ;D

      Usuń
  2. Wygląda na niebiańsko lekki i rozpustnie pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Bardzo dziękuję ;) Masz rację, zapraszam na kawałek ;p

      Usuń
  3. Uwielbiam kokos w ciastach :D I jabłeczniki. I biszkopty. Hmm, idealny przepis dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja lubię takie połączenia smaków w cieście ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaprosiła bym Cię na kawałek, ale po cieście nie zostały nawet okruszki!!!

      Usuń
  5. jabłka, budyń i kokos... bajeczne połączenie :-))

    OdpowiedzUsuń
  6. Kokos dodany do masy jabłkowej to doskonały pomysł. Twoja szarlotka tak na mnie działa i na moje kubki smakowe, że trudno mi patrzeć, żeby się nie oblizać. Pysznie, Agnieszko! Pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś przepysznego!! Wyglada pieknie!! A te tulipany w tle... Ja chce już wiosnę!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ;D
      PS Tulipany to moje ulubione kwiaty ;)

      Usuń
  8. To ja poproszę duży kawałek. Świetny przepis Aguś, wypróbuję z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. na jednym kawałku chyba nie poprzestałabym:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) Sądzę, że poprzestanie na jednym kawałku jest wręcz niemożliwe ;)

      Usuń
  10. Świetne ciasto ,połączenie kokosu i jabłek pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mamy słabość do jabłek i kokosu, dlatego obok takiego placka nie przeszłybyśmy obojętnie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda przepysznie i lekko ;) Uwielbiam ciasta z kokosem, ale w ciastach z jabłkiem nigdy go nie łączyłam... Zamieniłabym tylko margarynę na masło w masie kokosowej :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Pycha!!! Znam przepis i pieczemy od lat :) Moje smaki z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam jabłeczniki, z budyniem jeszcze nie jadłam, a też lubię. Ale to musi być dobre :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. och wyglądają bardzo przepysznie i że aż ślinka leci !! muszę wykorzystać twój przepis czyli muszę zrobić takie ciasto ,jeszcze takich nie jadłam a przepis jest bardzo łatwy i tani !! ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz