Rogale z makiem.

      Znowu rogale :) Tym razem zupełnie inne ciasto. Przyznam się szczerze, że trochę się obawiałam co z niego wyrośnie i jak będzie smakowało, ale na szczęście były pyszne! Obawiałam się, bo na 500 g mąki dodaje się aż szklankę oleju i w trakcie wyrabiania wydawało mi się nieco tłuste, ale efekt jest niesamowity! Jeszcze takich puszystych rogali nie jadłam, a próbowałam już wielu przepisów. A jako, że o linię trzeba dbać zrezygnowałam ze smarowania pieczywa masłem i wcinałam z samym dżemem (jagodowo-brzoskwiniowym), co okazało się zmyślnym posunięciem. Polecam!!!

Składniki na rogale z makiem na 16 sztuk
20 g świeżych drożdży
125 ml ciepłej wody
1 łyżeczka cukru
500 g mąki pszennej
125 ml ciepłego mleka
3 żółtka
250 ml oleju
1 łyżeczka soli
1 jajko do posmarowania
mak do posypania (można zastąpić sezamem)
      Mąkę przesiewamy do sporej miski. Drożdże rozcieramy z cukrem, mieszamy z wodą i wlewamy do mąki, odkładamy na około 10 minut, aż drożdże podwoją objętość. Jajka roztrzepujemy w mleku, wlewamy do wyrośniętych drożdży, dodajemy olej i sól, wyrabiamy gładkie ciasto (około 8 minut), przykrywamy miskę ściereczką i odkładamy ciasto na około 60 minut, czyli aż ciasto podwoi swoją objętość. Po tym czasie dzielimy ciasto na 2 części i z każdej wałkujemy okrąg, dzielimy go na 8 równych części i formujemy rogale, układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i odkładamy na kolejne 20 minut, czyli aż rogale wyrosną. Nagrzewamy piekarnik do 180-190 stopni C. Wyrośnięte pieczywo smarujemy roztrzepanym jajkiem, posypujemy makiem i wkładamy do nagrzanego piekarnika. Bułki pieczemy około 20 minut, czyli aż się ładnie zarumienią. Studzimy na kratce. Polecam!



Komentarze

  1. Agnieszko !
    Ja nie mam cienia wątpliwości, że to jest rozpustne gotowanie, te rogale porywam na śniadanie - wspaniałe :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rogale jak marzenie :) Co za widok. Pyszności. Pięknie wyrosły. Jakże chętnie zjadłabym na śniadanie takiego rogala :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Żeby mi się chciało takie rogale zrobić :) Pięknie wygląda, aż chce się jeść.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wymarzone śniadanko <3 i do tego kubek kakao...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak!!! Pyszne, pachnące, mięciusie... Niczego więcej mi nie trzeba.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Wooow. Ale pyszności. Z chęcią takie zrobię :-) dziękuje i pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz