Pstrąg pieczony z warzywami.


     Przyznam się szczerze, że inspiracją do powstania tego dania była potrawa Leny z bloga Rhubarb Baby, a mianowicie Roladki z karkówki z fetą. Choć składniki zdecydowanie różnią się od siebie, to spodobał mi się sposób przygotowania potrawy, co oczywiście musiałam wypróbować. W rezultacie powstało bardzo smaczne danie, które nie wymagało dużego wysiłku, a efekt przerósł moje oczekiwania. Polecam!


Składniki na pstrąga pieczonego z warzywami
3 pstrągi
przyprawa do ryb
3 gałązki natki selera
3 gałązki natki pietruszki
3 ząbki czosnku
6 ziemniaków
6 młodych, małych cebul lub 3 większe
1 młoda, mała cukinia lub 3 młode patisony
2 garści pomidorków koktajlowych
przyprawa do ziemniaków
oliwa
masło i cząstki cytryn do podania
     Świeże pstrągi myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym, dokładnie nacieramy przyprawą do ryb (z zewnątrz i od środka). Z gałązek pietruszki i selera odrywamy liście i drobniutko je siekamy. Czosnek obieramy, przeciskamy przez praskę lub drobniutko kroimy, dodajemy łyżeczkę przyprawy do ryb mieszamy z liśćmi. Powstałą masę dzielimy na trzy części i każdą z nich nadziewamy ryby, gotowe wkładamy do lodówki.
     Nagrzewamy piekarnik do 190-200 stopni C. Ziemniaki obieramy, myjemy i kroimy na 4-6 części (w zależności od wielkości), przekładamy do sporej miski. Cebule obieramy, myjemy i kroimy je na ćwiartki (duże-na ósemki), dokładamy do ziemniaków. Cukinie lub patisony kroimy w plastry wielkością przypominające ziemniaki i cebule, dodajemy do pozostałych warzyw. Do miski z warzywami wlewamy trochę oliwy (5-6 łyżek), 2-3 łyżeczki przyprawy do ziemniaków i dokładnie mieszamy, żeby przyprawa i oliwa dokładnie oblepiły warzywa. Pomidorki myjemy i odkładamy osobno. Dużą blachę (ja użyłam tej standardowej z piekarnika) wykładamy papierem do pieczenia (ułatwi nam to zmywanie) i wykładamy na nią warzywa. Blachę wkładamy do piekarnika i pieczemy około 10 minut. Po tym czasie na ziemniaki wykładamy pstrągi, posypujemy pomidorkami i pieczemy kolejne 12-15 minut. Po tym czasie danie jest gotowe. Na półmiski wykładamy część warzyw, na nie układamy rybę. Serwujemy z masłem i cytryną.



Komentarze

  1. Ależ to pysznie wygląda, aż chcę wprosić się na taki obiad! No i byłam inspiracją, miło mi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie go podałaś! musi bajecznie smakować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;-) Rybka jest naprawdę smaczna i soczysta. Polecam!

      Usuń
  3. Super danie. Wygląda pysznie. Zjadłabym taką rybkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż się zaśliniłam od czytania. Pyszny przepis. Pstrąg chodzi za mną od jakiegoś czasu. Ja natomiast często przyrządzam łososia. Oj, muszę tego pstrąga zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba ;) Polecam, bo rybka jest pyszna :-D

      Usuń
  5. Pyszna rybka i warzywa fajnie przypieczone. Podana jak z najlepszej restauracji :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że Ci się podoba :-D
      Rybka jest soczysta i pyszna, toteż polecam!

      Usuń
  6. Moja Mama byłaby zachwycona, bo jest wielką fanką rybek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Więc zrób jej niespodziankę :-)
      Gorąco pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz