Masło orzechowe.


     Mój Mąż jest Zasłużonym, Honorowym Dawcą Krwi, co wiąże się z tym, że często oddaje krew. Za to dostaje czekoladę i dość sporą paczkę prażonych, solonych orzeszków ziemnych, za którymi nie bardzo przepadamy :(. Nazbierało się kilka paczek, więc postanowiłam zrobić z nich masło orzechowe i to było to! Jest pyszne! Polecam!


Składniki na masło orzechowe:
150 g prażonych, solonych orzeszków ziemnych
2 łyżki płynnego miodu
2 łyżki oleju arachidowego lub miękkiego masła
     Orzechy wsypujemy do blendera, mielimy około 2 minuty, następnie dodajemy miód i dalej blendujemy. Po kolejnych 2 minutach dodajemy olej lub masło i jeszcze chwilę blendujemy, aż otrzymamy  gładką pastę. Gotowe. Masło orzechowe przechowujemy w lodówce.




Komentarze

  1. Uwielbiam masło orzechowe! Zwłaszcza z owocami.. Mmmm. Takego domowego jeszcze nie jadłam, musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja je bardzo lubię. Przyznam się, że przygotowałam je z myślą o mojej siostrzyczce :-D i jej trochę wyjadlam ;)

      Usuń
  2. Muszę je kiedyś zrobić i wykorzystać ten przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  3. mój brat też jest HDK, w przeciwieństwie do Was ja bardzo lubię te orzeszki, ale może i lepiej, że ich nie lubicie, bo przynajmniej powstało masło orzechowe, które na pewno powala na kolana, a swoją drogą świetny talerzyk - pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;D Dziękuję bardzo! Talerzyk to pamiątka po babci. Gorąco pozdrawiam!

      Usuń
  4. Ja tak myślę o tym maśle i ciągle mi szkoda blendera. Ale kiedyś się odważę, bo masło orzechowe kocham ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, oj tam! Blender można kupić w każdym markecie, a takie masełko jest jedyne w swoim rodzaju. A zresztą mojemu blenderowi nic nie jest ;-)
      Zachęcam i gorąco pozdrawiam!

      Usuń
  5. A ja orzeszki bardzo lubię, a pomysł na masło to strzał w 10. Dla męża uznanie z mojej strony za to co robi :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :D Mąż też dziękuje :D i gorąco pozdrawia.

      Usuń
  6. Masło orzechowe mniam, to jest pyszne. Mój mąż bardzo lubi orzeszki, zrobię mu takie masło. Będzie zadowolony :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie masło to jest coś! Zaraz chyba będę robić :D Świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz