Klopsiki w warzywnym sosie.


     Kto ma warzywa w przydomowym ogródku, ten wie, że to co gotujemy w sezonie letnim jest uzależnione od tego, co tam akurat dzisiaj wyrosło na grządce ;). Toteż w mojej kuchni od pewnego czasu rządzi rytm przyrody, dając mi możliwość kreatywnego tworzenia potraw. Dziś rano przyniosłam świeże fenkuły, cebule, cukinie, kilka pomidorów, gałązki tymianku oraz kilka listków oregano i stworzyłam z nich niesamowicie smaczne danie. Polecam!!!

Składniki na klopsiki w warzywnym sosie
KLOPSIKI:
500 g mięsa mielonego

1 jajko

1 ząbek czosnku
1 łyżeczka przyprawy do mięs
0,5 łyżeczki majeranku
pieprz
sól
1 mała bułka
mleko do namoczenia mleka
bułka tarta
olej do smażenia
SOS:
2 fenkuły (kopry włoskie), moje miały 200 g
4 młode, nieduże cebule
1 młoda, mała cukinia
500 g pomidorów
tymianek
oregano
      Fenkuły kroimy w spora kostkę, odkładamy. Cebule kroimy w podobnej wielkości kostkę i również odkładamy. Cukinię myjemy, kroimy wraz ze skórką i odkładamy.
      Przygotowujemy klopsiki. Mięso przekładamy do miski, dodajemy jajko, namoczoną i odsączoną z mleka bułkę, przeciśnięty przez praskę czosnek, przyprawę do mięs, majeranek, sól, pieprz i dobrze wyrabiamy masę. Z masy formujemy niewielkie klopsiki, obtaczamy je w bułce tartej i smażymy na oleju z dwóch stron na rumiano. Usmażone kotlety odkładamy na talerz, na tej samej patelni smażymy fenkuł, gdy trochę zmięknie dodajemy cebulę i smażymy, aż się zeszkli, a następnie dodajemy cukinię i jeszcze chwilkę smażymy (około 2 minuty), dodajemy odłożone wcześniej klopsiki.  Pomidory obieramy ze skórki, drobno siekamy lub blendujemy i przekładamy do patelni. Dodajemy trochę tymianku i posiekane listki oregano (po około 0,5 łyżeczki świeżych ziół), przykrywamy patelnię pokrywką i dusimy je jeszcze kilka minut, na koniec doprawiamy solą. Podajemy z makaronem, choć ja zajadam się nimi bez dodatków. Polecam!




Komentarze

  1. Zdrowe, kolorowe i na pewno pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie, że masz taki ogródek koło domu. Ja przeważnie planuję, co ugotuję, albo ... wpada mi w oko w sklepie coś ciekawego. Bardzo smakowite danie przygotowałaś, a sosik z tymi kotlecikami... wygląda to ...ummm niebo w gębie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Polecam to danie bo jest zdrowe i pyszne!

      Usuń
  3. fantastyczny pomysł na klopsiki :) aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i polecam, bo naprawdę warto wypróbować przepis ;-)

      Usuń
    2. i tu masz rację, latem przyroda dyktuje nam, co ma pojawić się na stole, też mam ogródek i codziennie najpierw tam zaglądam, a potem zabieram się za przygotowanie obiadu ze świeżymi warzywami w różnej postaci - to jest świetne, danie z klopsikami wygląda bardzo smacznie, nieźle wykombinowałaś ten sosik - super :-)

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że podzielasz moją pasję do uprawiania warzyw i gotowania z nich sezonowych potraw. To niesamowite ile radości daje uprawianie tych kilku grządek, zbieranie plonów i przetwarzanie ich na smakowite dania.
      A co do klopsików, to są naprawdę pyszne, a przy okazji zdrowe.
      Gorąco Cię Halinko pozdrawiam i życzę miłej nocki ;)

      Usuń
  4. Muszę przestać wchodzić na twojego bloga przed posiłkami...twoje potrawy są tak 'smaczne dla oczu',że od razu leci ślinka :-) zjadłabym takie klopsiki a tu tylko szpitalne jedzenie,ech ;_;
    pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że szybko wrócisz do zdrowia ;-)
      Cieszę się, że moje dania Ci się podobają i zaręczam że są naprawdę pyszne ;-)
      Gorąco pozdrawiam!!!

      Usuń

Prześlij komentarz