Burek z mięsem, szpinakiem i botwinką.

     Burek to danie popularne w krajach śródziemnomorskich oraz arabskich. Jest to cienko rozwałkowane ciasto filo, nadziane, zwinięte lub zrolowane i następnie upieczone. Coś jakby nasz pasztecik lub bułka z nadzieniem. Można je podać jako przekąskę lub danie obiadowe ze szklaneczką orzeźwiającego jogurtu. Jeśli komuś się marzy urlop na Bałkanach lub w Turcji zapraszam na kulinarną podróż w tamte strony :-)

Składniki na burek z mięsem, szpinakiem i botwinką
500 g ciasta filo z tego przepisu
250 g ugotowanego mięsa
300 g szpinaku lub liści botwinki (ja pomieszałam w proporcji 50:50)
2 ząbki czosnku
sól
pieprz
ewentualnie garść twarogu lub sera feta
olej
     Szpinak lub botwinkę gotujemy. Szpinak około 1-2 minut, botwinkę około 7-8 minut (ja jako że przygotowałam farsz i z jednego, i z drugiego do wrzątku włożyłam botwinkę, a po 6 minutach dołożyłam szpinak. Po kolejnych 2 minutach całość odcedziłam). Odcedzone liście dobrze odciskamy. W maszynce do mielenia mielimy mięso i zieleninę, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, następnie dobrze mieszamy i doprawiamy.
     Ciasto dzielimy na 4 części. każdą z nich umieszczamy na stolnicy i wałkujemy ile się da.
Dłonie smarujemy lekko podgrzanym olejem, łyżkę oleju rozlewamy na placku i delikatnie masujemy ciasto. Następnie takie wymasowane i zrelaksowane ciasto :) zaczynamy delikatnie naciągać z każdej strony po kawałku, aż będzie półprzeźroczyste.
     Farsz dzielimy na cztery równe części, na każdym placku rozkładamy porcję farszu,
możemy dodatkowo pokruszyć trochę sera. Naprzeciwległe boki ciasta marszczymy i składamy ku środkowi,

następnie składamy pozostałe ciasto do środka tak jak na zdjęciu



i burek gotowy. Umieszczamy go na blasze wyłożonej papierem do pieczenia zlepieniem do dołu.
Pieczemy w nagrzanym do 175 stopni C piekarniku około 20 minut, czyli aż się ładnie zarumieni. Podajemy jeszcze ciepłe z jogurtem lub  koktajlem jogurtowo-pomidorowym. Pycha!!!


Komentarze

Prześlij komentarz