Sos tatarski z groszkiem.


     Nie wyobrażam sobie Świąt bez sosu tatarskiego i ćwikły. Delikatne jajeczko z dodatkiem takiego sosu to jedna z moich ulubionych Wielkanocnych przekąsek;-) Sos jest pyszny! Korniszony i grzybki skąpane w kremowym majonezie, do tego trochę zielonego groszku, który swą słodyczą równoważy smak kwaśnego sosu i nadaje mu nowego wymiaru. Polecam!!!

Składniki na sos tatarski z groszkiem
1 mały słoiczek marynowanych grzybków 150-200g (ja użyłam opieniek, ale mogą być prawdziwki, podgrzybki, czy pieczarki)
2 średnie korniszony
2 łyżki groszku konserwowego
3 jajka ugotowane na twardo
1 łyżka jogurtu naturalnego
3-4 łyżki majonezu
sól
pieprz
     Grzybki odsączamy z zalewy, kroimy w kosteczkę (ja miałam malutkie opieńki, więc dzieliłam je tylko na pół), przekładamy do miseczki. Dodajemy ogórki pokrojone w kostkę i groszek. Jajka obieramy, odkładamy żółtka, a białka kroimy drobniutko i dodajemy do grzybków. Odłożone żółtka rozgniatamy widelcem i ucieramy z majonezem i jogurtem naturalnym, przekładamy do reszty składników i dokładnie mieszamy. Doprawiamy solą i pieprzem, wkładamy do słoiczka, chłodzimy. Podajemy do wędlin, mięs i jajek. Przechowujemy w lodówce nawet kilka dni.


Komentarze