Najdelikatniejsze pączki.

     Najdelikatniejsze pączki świata- tak nazwał je mój mąż, kiedy pierwszy raz ich próbował. I miał rację! W naszej rodzinie tradycjnia smażenia pączków na tłusty czwartek jest szczególnie pielęgnowana :-). Pączki smazyly moje obie babcie, jedna była mistrzynią w smażeniu oponek, zaś druga smażyła niesamowite pączki z marmoladą. Jako dzieci uwielbialiśmy to szczególne święto łasuchów. Po szkole biegliśmy do jednej babci, następnie jechaliśmy z rodzicami na oponki do drugiej, a gdy wracaliśmy do domu czekały na nas talerze faworków, których wypiekiem zajmowała się mama. Teraz to ja piekę pączki i przywozimy je do mamy, a mama odwdzięcza się nam chrupiącym chrustem.
     W tym roku na tłusty czwartek chcę upiec oponki, więc pączki upiekłam wcześniej i zamroziłam. Wyjmę je w środę wieczorem żeby pomału odmarzły, rano nadzieję ciepłymi powidłami i udekoruję lukrem, posypię skórką pomarańczową, którą zawsze sama przygotowuję, a na którą przepis znajdziecie tutaj. Często mrożę pączki, bo zawsze tyle napiekę, że nie dajemy rady ich zjeść :-) i muszę wam powiedzieć, że po odmrożeniu niczym się nie różnią od tych świeżutkich, tak że śmiało polecam ten sposób przechowywania żywności.
     A wracając do tego przepisu, to jest już z nami jakiś czas. Próbowałam różnych receptur, ale pączki z tego przepisu są naprawdę puszyste, są bez spirytusu, a nie chłoną tłuszczu, ale przede wszystkim są przepyszne!!! Polecam.

Składniki na najdelikatniejsze pączki świata na 16 sztuk
ROZCZYN:
1/3 szklanki ciepłego mleka
2 łyżeczki cukru
40 g świeżych drożdży
2 łyżki mąki pszennej
RESZTA SKŁADNIKÓW:
2 i 3/4 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki ciepłego mleka
6 łyżek cukru
3 żółtka
2 całe jajka
1 płaska łyżeczka soli
aromat waniliowy
50 g rozpuszczonej, ciepłej margaryny
marmolada, dżem lub powidła
kandyzowana skórka pomarańczowa
lukier
olej do smażenia
     Przygotowujemy rozczyn. Do miseczki kruszymy drożdże, dodajemy cukier, mleko, mąkę i dokładnie mieszamy. Odstawiamy w ciepłe miejsce by urosły, na jakieś 10-15 minut.
     Do miski wbijamy jajka, dodajemy żółtka i ubijamy z cukrem na puch. Mąkę przesiewamy do sporej miski, dodajemy sól, wyrośnięte drożdże, ciepłe mleko, łyżeczkę aromatu waniliowego, ubite jajka i wyrabiamy mikserem z mieszadłami do ciasta drożdżowego. Po upływie 10 minut dodajemy rozpuszczoną margarynę i wyrabiamy kolejne 5 minut. Powstałe ciasto oprószamy mąką, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na jakieś 60-90 minut, aż ciasto ładnie wyrośnie. Po tym czasie wykładamy ciasto na stolnicę i delikatnie wyrabiamy podsypując mąką. Wałkujemy na dość gruby placek (2 cm) i za pomocą szklanki wykrawamy pączki. Placuszki układamy na stolnicy i pozostawiamy na około 30 minut, by wyrosły, następnie obracamy krążki i pozostawiamy na kolejne 20 minut.
     W rondlu rozgrzewamy olej i wrzucamy partiami placuszki. Smażymy do zarumienienia, po około 1 minucie na każdą stronę, odsączamy na papierowych ręcznikach. Nadziewamy podgrzanymi powidłami, lukrujemy, dekorujemy skórka pomarańczową i wcinamy!


Komentarze

  1. Jakie piękne :) Kusisz strasznie!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają baardzo apetycznie! Najwyższa pora żeby w końcu zrobić pączki w tym karnawale. Dziękuję za inspirację i pozdrawiam (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i polecam ;)
      Miłego dnia!!!

      Usuń
    2. One są pyszne robiłam pierwszy raz i ten przepis już na stałe u mnie zagości

      Usuń
  3. takie apetyczne, że nie mogę oderwać wzroku! Czuję pączkowy głód;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do mnie! Dziś kolejna propozycja na pączki! Tym razem z musem jabłkowym i cynamonowym lukrem! Skusisz się?

      Usuń
  4. Takie to są moje najbardziej ulubione. Piękne kule Ci wyrosły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Są naprawdę warte polecenia!
      Pozdrawiam Krysiu!!!

      Usuń
  5. Właśnie zrobiłam ciasto i czekam aż wyrośnie, wyglądają mega apetycznie. Ciekawe jakie moje będą (pierwsza próba robienia pączków:) ) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki (żeby wyszły idealnie) :) Daj znać jak Ci poszło! Pozdrawiam cieplutko!!!!

      Usuń
    2. Wyszły idealnie <3 Takie pyszne i delikatne. Bardzo dziękuję za tak wspaniały przepis! Teraz tą pączki będą gościły u mnie nie tylko w tłusty czwartek. Pozdrawiam serdecznie z za morza :* :)

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę!!! Polecam się :) i pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń
  6. Jak nadziewac te paczki? Jest jakis sposób?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, ja używam długiej tylki. Dżem dobrze jest wcześniej przetrzeć przez sito lub zblendowac, no i oczywiście pączki nadziewamy podgrzanym dżemem.

      Usuń
  7. A można ręcznie wyrabiać ciasto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jasne. Należy jednak to robić nieco dłużej, gdyż ciasto musi być dobrze wyrobione (powinno "odchodzić od ręki"). Myślę, że wystarczy około 15 minut i dopiero po tym czasie dodajemy tłuszcz i wyrabiamy kolejne 5 minut, tak jak w przepisie. Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Dobry wieczor.mogę użyć drożdży suchych i jakie wtedy proporcje.W sklepie nie było dziś w kostce drożdży.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Jasne, można użyć suchych drożdży. Użyłabym takiej porcji na 500 g mąki, czyli 7-8 g suchych drożdży. Wtedy nie robimy rozczynu, tylko drożdże mieszamy z mąką, ale należy pamiętać aby nie pominąć składników użytych do zrobienia rozczynu. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  9. Wyszły pyszne.nie miałam lukru więc zrobiłam z czekoladka i zamiast skórki gotowej starlam na tarce skórkę z clementynek.Sa boskie������

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! Bardzo się ciszę, że smakowały! Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Polecam zrobić z tego samego ciasta buleczki z powidlamii kruszonką są bajeczne.

      Usuń
  10. Proszę o przepis na lukier ;) mój się rozpłynął całkowicie.... A pączki pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze należy lukrowac zimne paczki przestygniete
      Lukier cukier puder i odrobina letniego mleka lukier wychodzi bialutki������

      Usuń
    2. Witaj, bardzo się ciszę, że pączki się udały😃 Co do lukru to zawsze robię go tak: 1 szklankę cukru pudru przesiewam do miseczki i dodaję łyżkę soku z cytryny, mieszam i dodaję kolejną łyżkę, ale tym razem wody, znów mieszam i jeśli jest konieczność dodaję kolejną łyżkę wody. Pamiętaj jednak, że wodę dodajemy z rozwagą, bo zbyt duża jej ilość sprawi, że lukier spłynie. Jeśli lukier ma być biały stosuję zimną wodę, jeśli bardziej przeźroczysty używam wrzątku. Niebawem dodam dokładniejsze proporcje. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń
    3. To prawda pączki lukrujemy, jak już przestygną (moje są jednak jeszcze letnie gdy je lukruję). Muszę koniecznie wypróbować lukier na bazie mleka, nigdy takiego nie przygotowywałam. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  11. Ja tylko raz pieklam paczki,bo ciasto mi nie wyroslo.Paczki sie smazy,a nie piecze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trafne spostrzeżenie, już poprawiam wpis 😊 A co do pączków, to polecam ten przepis, nigdy nie zawiódł. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  12. 1. Czy można zamienić margarynę na masło? W naszej kuchni nie używamy margaryny.
    2. Czy olej ma być bardzo gorący?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj!
      1. Oczywiście, można użyć masła.
      2. Jeśli wrzucisz do rozgrzanego oleju skrawek ciasta i od razu wypłynie, tłuszcz jest dostatecznie rozgrzany (średnio jest to temperatura 170 stopni C)

      Usuń
  13. Próbuję ten przepis , ciasto się wyrabia w mikserze Ale mam wrażenie że jest dość rzadkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie ma być, dzięki temu pączki będą puszyste i mięciutkie.

      Usuń
  14. Paczki sa wysmienite, najlepszy przepis ever! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z tego przepisu to co najwyzej racuchy mozna zrobić.Ciasto tez po wyrośnięciu rzadkie.Nie da sie z niego nic zrobic- a tym bardziej rozwałkowac-chyba że jescze pół kilo mąki się doda.Porażka całkowita.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, że pączki się nieudały. Ja nigdy nie miałam problemu z tym przepisem, być może jest to wina dużej wilgotności mąki lub jej kiepskiej jakości.

      Usuń
  16. Nie róbcie kandyzowanej skórki z dostępnych w PL cytusów. Są pryskane rakotwórczym środkiem konserwujacym. Tego nie da się ani wymyć ani wyparzyć.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobiłam ! Po raz pierwszy wyszły z jasną obwódką, po raz pierwszy puszyste, jestem zachwycona!
    Wyszło 17 szt., 8 nadziałam masą krówkową, 9 marmoladą owocową - pychotka... jutro rano lukier...
    Pozdrawiam noworocznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję:-) Bardzo się cieszę i pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  18. Standardowa szklanka o pojemności 250 ml. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawie napisane. Super wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. A jeśli nie mam takiego miksera z mieszadłem, tylko zwykły - taki też może być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy mikser będzie okej, byleby miał końcówki do wyrabiania (takie haki, sprężynki 😊). Jeśli nie ma takich końcówek ciasto trzeba będzie wyrabiać ręcznie.

      Usuń
  21. Właśnie spalił mi się mikser:(Ciasto ma taką konsystencję,że oeija się na mieszadłach i ciasto wchodzi do miksera.:(

    OdpowiedzUsuń
  22. Zrobiłam wyszły wyśmienite z jasną obwódką 😊 znikają w mgnieniu oka zabieram się za kolejną porcje🥰

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam mam pytanko czy do ciasta nie jest potrzebny spirytus

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak tak rzadkie ciasto można rozwałkować?

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam dziś znalazłam twój przepis na pączki w opisie jest napisane że do wyrobionego ciasta dodać trzeba roztopione masło lub margarynę ale w podanym składzie nie ma ani słowa o ilości tluszczu stąd moje pytanie ile tego masla czy margaryny

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam sorki nie doczytałam dobrze skladu chodzi o tłuszcz już wszystko wiem będę robić na tlusty czwartek zobaczymy jak wyjdą .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Dobry wieczór. W przepisie są 3 żółtka i 2 jajka. Nie za dużo białka Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem spróbuję bez białek i zobaczę jaki będzie efekt.
      Pozdrawiam serdecznie 🙂

      Usuń
  29. Super wyszły, ciasto delikatne mieciutkie, idealne w smaku. Jedynie ciasto było dość rzadkie więc dodałam sobie trochę więcej mąki, na pewno im to nie zaszkodziło a dużo łatwiej sie robiło.

    OdpowiedzUsuń
  30. Masło byłoby lepsze od margaryny to jedno, a po drugie odmrażane a świeżo zrobione pączki zupełnie inaczej smakują.

    OdpowiedzUsuń
  31. Szkoda było przeciąć aby pokazać jak wygląda w przekroju

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz