Wieprzowina z cynamonem.



     Przepis na tę potrawę ma swe korzenie w Portugalii. Dostałam go już chyba z dziesięć lat temu od znajomej i przeleżał wciśnięty w jakąś książkę kucharską ładnych parę lat. W tamtych czasach, gdy dopiero nabierałam doświadczenia w kuchni, połączenie smakowitych kąsków mięsa z cynamonem jakoś do mnie nie przemawiały. Odnalazłam go przez przypadek ubiegłej wiosny i postanowiłam go wypróbować. Wyobrażałam sobie raczej, że cynamon i goździki zdominują smak potrawy i jakoś tak nie bardzo byłam przekonana, ale czekała mnie miła niespodzianka. Danie wyszło obłędne!!! Soczyste kawałki mięsa rozpadające się w ustach, otulone pysznym sosem z delikatną nutą korzennych przypraw, smaki się uzupełniają tworząc harmonijną całość. Istna rozpusta!!!


Składniki na wieprzowinę z cynamonem dla 6 osób
1 kg chudej wieprzowiny
0,5 szklanki wina
12 ziarenek pieprzu
5 goździków
1 łyżeczka majeranku
1 łyżeczka cynamonu
25 dag cebuli
25 dag pomidorów (poza sezonem najlepsze będą te z puszki)
1 duża marchewka
25 dag jabłek
sól
pieprz
3 łyżki oliwy
     Wino zagotowujemy razem z ziarenkami pieprzu, goździkami, majerankiem i cynamonem, studzimy. Mięso kroimy w kostkę, mieszamy z solą i pieprzem, a następnie zalewamy winem, dokładnie mieszamy i wkładamy do lodówki na godzinę.
     Jabłka obieramy, kroimy w kostkę i dusimy chwilkę w rondelku, aż lekko zmiękną. Na oleju podsmażamy pokrojoną cebulę, dodajemy pomidory, drobno pokrojoną marchewkę i podduszone jabłka. Chwilę smażymy, a następnie dodajemy zamarynowane mięso z przyprawami i przekładamy do piekarnika, gdzie dusimy pod przykryciem 1-2 godziny (ewentualnie podlewając wodą). Z gotowego dania wyjmujemy goździki i ziarenka pieprzu (ciężkie zadanie :-)), podajemy z ryżem. Pychota!!!


Komentarze

Prześlij komentarz